NOWOCZESNY DOM PIĘTROWY

Na polskich osiedlach domków jednorodzinnych coraz częściej możemy spotkać ciekawe projekty nowoczesnych budynków. Proste w formie, nie...


Na polskich osiedlach domków jednorodzinnych coraz częściej możemy spotkać ciekawe projekty nowoczesnych budynków. Proste w formie, nieprzegadane, bez zbędnych dodatków. Niestety mam wrażenie, że takie domy budzą w naszym kraju jeszcze niechęć. Wiele ludzi preferuje nadal tradycyjne projekty, które nie wyróżniają się z tłumu zabudowy i nie stwarzają komplikacji podczas budowy. Często słyszę opinie w stylu „Okna na całej szerokości, kto to ogrzeje, pewnie mają ogromne rachunki za ogrzewanie” lub też „Dziwactwo, kto by chciał mieszkać w takiej szopie” i wiele innych negatywnych opinii. To prawda nowoczesne budynki mają swoich zwolenników jak i przeciwników. Ja zdecydowanie należę do tych pierwszych i będę uparcie ich bronić.

Dziś przygotowałam dla Was krótką subiektywną opinię dotyczącą nowoczesnego domu piętrowego Zx121. To, co przykuło moją uwagę na pierwszy rzut oka to prosta i surowa elewacja z elementami betonu i drewna, bardzo na plus. Budynek składa się z dwóch geometrycznych brył nałożonych na siebie. Na jego planie znajdują się kuchnia, salon z jadalnią, spiżarnia, 4 sypialnie, 3 łazienki oraz toaleta, 2 osobne garderoby, pomieszczenie gospodarcze, garaż jednostanowiskowy oraz duży taras.  


 Forma budynku, jego elewacja oraz duże okna od podłogi aż do sufitu  to moja bajka, jednak zaglądając do środka dokonałabym paru małych poprawek.

Zdecydowanie jestem zwolenniczką otwartych przestrzeni, więc pomysł z zamkniętą kuchnią i salonem do mnie trochę nie przemawia. Jest to dobre rozwiązanie dla osób, które chcą odizolować pomieszczenia by to, co dzieje się np. w kuchni nie było widoczne dla gości salonu. Osoby, które tak jak ja preferują salon w połączeniu z aneksu kuchennego, spokojnie mogą wprowadzić zmiany i zlikwidować ścianę działową.

Jednym z mankamentem jest również brak przejścia z garażu do garderoby przy głównym wejściu do budynku. Drzwi jakie widać na planie prowadzą nas tylko z garażu do spiżarni, co niewątpliwie jest bardzo praktycznym rozwiązaniem gdy wracamy z większych zakupów spożywczych, jednak by zdjąć obuwie i kurtkę musimy przemaszerować cały parter by znaleźć się w wiatrołapie. Chyba nie muszę wspominać o tym jak będzie wyglądać podłoga szczególnie w zimie. Rozwiązanie tego problemu jest dosyć proste, wystarczy uwzględnić dodatkowe drzwi umożliwiające bezpośrednie przejście do garderoby.

Pozostając jeszcze przy temacie garażu, dlaczego ma tylko jedno stanowisko? W dzisiejszych czasach rodzina z dziećmi czy też bez, decydująca się na budowę domu (najprawdopodobniej za miastem lub na jego obrzeżach) posiada więcej niż jeden samochód. Na szczęście garaż można zmienić i dopasować do swoich potrzeb jeszcze przed rozpoczęciem budowy.

Projekt posiada również kilka bardzo fajnych plusów. Funkcjonalny rozkład pomieszczeń, dużo schowków wykorzystanych w praktyczny sposób, obszerny taras stanowiący przedłużenie salonu. Zaletą jest również oddzielne wejście z garażu do pomieszczenia gospodarczego, z którego można także wyjść bezpośrednio na ogród. Atutem projektu są także duże wygodne sypialnie, oddzielna toaleta dla gości, dwie łazienki rodzinne na piętrze oraz jedna na parterze przy pokoju gościnnym.  



Artykuł powstał przy współpracy z firmą extradom.pl

You Might Also Like

7 comments

  1. Bryła domu zachwyca. <3 Sama chciałabym mieszkać w takim nowoczesnym budynku. Zgadzam się z Tobą, że garaż powinien być większy i posiadać dodatkowe drzwi do garderoby przy wiatrołapie :) Dodatkowo u góry stworzyłabym 2 garderoby - zmniejszyłabym troszkę dużą sypialnię i powstałaby jedna z drzwiami od strony dużej sypialni, a drugą z części pokoju mniejszej sypialni (tej wnęki) i zrobiłabym drzwi od korytarza. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy wybrałaś projekt. Chociaż muszę przyznać, że o ile domy kostki bardzo podobają mi się na wizualizacjach to jeszcze nie widziałam realizacji, która by mnie zachwyciła ;/ Sama prowadzę podobny cykl postów ;)
    Pozdrawiam,
    Agata

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie również się podoba. Zastanawiam się tylko, jaką instalację grzewczą zastosowano. Dziś mamy do dyspozycji wiele ekologicznych rozwiązań m.in. panele na podczerwień, ogrzewanie podłogowe itp. Ogólnie sądząc po projekcie, bardzo podoba mi się wnętrze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdybym ja budował dom to właśnie zależałoby mi na tym, aby mój garaż miał wielkość około 30 m2.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super wpis i bardzo interesujący blog.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sama bryła robi już wrażenie, a w środku też sensownie są rozmieszczone pomieszczenia

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktycznie bardzo nowoczesne budownictwo, ale ma swój urok :)

    OdpowiedzUsuń