JAK URZĄDZIĆ POKÓJ DZIECKA - DOBÓR KOLORÓW NA PODSTAWIE TAPETY

Śmiało możemy powiedzieć, że nastała nowa era. Era zupełnie nowych pokoi dziecięcych, pięknych, schludnych, aranżowanych z wrażliwości...


Śmiało możemy powiedzieć, że nastała nowa era. Era zupełnie nowych pokoi dziecięcych, pięknych, schludnych, aranżowanych z wrażliwością oraz harmonią. Coraz częściej w urządzaniu przestrzeni dla dzieci unika się plastikowych kolorowych zabawek, rzeczy z sieciówek nie cieszą się już tak wielką popularnością. Na topie są natomiast naturalne, ręcznie robione ozdoby oraz dodatki od mniejszych producentów czy rzemieślników. Nastała era oryginalności i estetyki.  Nie ukrywam, że bardzo podoba mi się kierunek tych zmian.

Dzisiaj przedstawię Wam jeden ze sposobów tworzenia palety barw na podstawie wybranej tapety. Pracując nad ostatnim projektem pokoju dziecięcego wiedziałam, że musi być to coś uniwersalnego, zachowanego w naturalnej kolorystyce. Na jedną ze ścian wybrałam jasną tapetę z drobnymi elementami w postaci latawców, chmurek i niedźwiadków. Na jej podstawie stworzyłam paletę barw złożoną z beżu, brązu, pastelowej zieleni oraz delikatnej szarości 

Gdy miałam już opracowaną kolorystykę, mogłam przejść do wyboru najważniejszych elementów czyli mebli, które będą bazą dla pozostałych dodatków. Wybór był prosty – białe meble dziecięce z katalogu IKEA seria SUNDVIK, które idealnie będą pasować do klimatu tego wnętrza.



Najbardziej wyrazistym i kontrastowym kolorem w projekcie jest zdecydowanie ciemny brąz. Postanowiłam jednak użyć go tylko w paru dodatkach by nie przytłoczyć pokoju, zachować przy tym lekkość i przejrzystość. Brąz dodaje pomieszczeniu również odrobinę ciepła i przytulności.



Pozostałe kolory są zdecydowanie bardziej przygaszone. Pastelowa zieleń oraz szarość, jako chłodne odcienie nadają wnętrzu świeżości. Są na tyle uniwersalne, że bez problemu można je łączyć z ciemnym brązem oraz beżem.


Ostatnim kolorem z opracowanej przez mnie palety jest ciepły beż. Nie jest tak intensywnym kolorem jak brąz, można zastosować go więc w większej ilości, jak również pozostałe dwa kolory. Beż jako ciepła barwa nadaje wnętrzu przytulniejszy klimat. Jego atutem jest także uniwersalność.


Wszystkie użyte w projekcie meble oraz dodatki pochodzą z IKEA oraz z SCANDIKIDS


You Might Also Like

4 comments

  1. ciekawy pomysł, wtedy wszystko jest spójne i przyjemniej wygląda ;) jestem za!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne propozycje - biorę wszystko :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo zgrane połączenia:) Na pewno będą pięknie wyglądać we wnętrzu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się podoba Twoje zestawienie barw i dodatków. Niezwykle subtelne i zgrane. Cieszę się, że aranżacje wnętrz dziecięcych idzie w tym kierunku :)

    OdpowiedzUsuń