WALKA Z CZASEM I PŁYNEM DO MYCIA SZYB - SKANDYNAWSKIE ŚWIĘTA W MINIMALISTYCZNYM WYDANIU

Ostatni weekend przed świętami, a ja odpoczywam. Nie biegam z odkurzaczem, nie poleruję okien ani podłóg, kurz na półkach jak był tak je...


Ostatni weekend przed świętami, a ja odpoczywam. Nie biegam z odkurzaczem, nie poleruję okien ani podłóg, kurz na półkach jak był tak jest nadal, czy powinnam się wstydzić... Niedawno trafiłam w internecie na poradnik i przykładowy harmonogram świątecznych porządków, który sugerowałby zacząć porządki już w połowie listopada - czyszczenie wszystkich mebli, najmniej używany schowków, podłóg i ścian, aż do sufit, mycie okien, pranie dywany itp. Przeraziłam się i pomyślałam, po co to wszystko.

Jeśli nawet boimy się, że zaproszeni goście zobaczą nie do końca wyczyszczone lustro, to przecież nie będą zaglądać nam do schowków i szuflad sprawdzający czy aby na pewno jest tam porządek. Wychodzę z założenia, że porządek należy mieć zawsze, a nie tylko od święta. Dzień przed Wigilią zetrzeć kurze, umyć lustra, odkurzyć mieszkanie, a na koniec przyjemności kulinarne - pieczenie oraz gotowanie. Nie rozumiem wielkiego zamieszania i stresu związanego z przygotowaniami do świąt. Jest to przecież czas dla nas, dla bliskich, na relaks i odpoczynek, a nie na walkę z czasem i płynem do mycia szyb.

Oprócz małej refleksji odnośnie przygotowań do świąt, której w ogóle nie planowałam mam dla Was również klika przepięknych zdjęć. Oto jak można udekorować mieszkanie i stół wigilijny w skandynawskim klimacie, z użyciem minimalistycznych i bardzo prostych dekoracji. Nadmiar ozdób i kolorów nawet na święta nie jest najlepszym rozwiązaniem. Miłego oglądania i proszę Was odpocznijcie w te święta.

Świąteczne inspiracje od Made From Scratch




You Might Also Like

2 comments

  1. Uważam dokładnie tak samo!:) Nie rozumiem skąd nagle wielkie, przedświąteczne sprzątanie. Przecież cały czas zapraszamy gości, chcemy żyć w czystości. Osoby, które dbają o swój dom przez cały rok przed świętami mają więcej czasu dla siebie i nie odczuwają przeciążenia związanego z organizacją świąt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę więc udanego odpoczynku i wspaniałych świąt ;)

      Usuń