CO TAKIEGO MA W SOBIE IPHONE ZALETY I WADY PRODUKTU - JAK WYBRAĆ TELEFON I NIE ŻAŁOWAĆ

Gdybym mogła ustawić status związku z moimi wszystkimi telefonami, każdy brzmiałby "to skomplikowane". Bo chodź zawsze j...



Gdybym mogła ustawić status związku z moimi wszystkimi telefonami, każdy brzmiałby "to skomplikowane". Bo chodź zawsze je szanowałam, dbałam, ubierałam w wygodne ochronne wdzianka, obchodziłam się z nimi niczym z jajkiem, one zawsze na koniec łamały mi serce. 

Niedawno kolejny z telefonów odmówił mi posłuszeństwa. Postanowiłam więc zrobić mały research. Mój wybór padł na firmę Apple, myśl zakupu iPhona chodzi za mną już od dłuższego czasu. Za pomocą internetu oraz odwiedzin w paru sklepach stacjonarnych i rozmów ze sprzedawcami, stworzyłam listę ogólnych zalet i wad tych telefonów. Jestem z natury osobą, która nie lubi podejmować trudnych decyzji, szczególnie jak w grę wchodzi większa suma pieniędzy. Decyzja o zakupie telefonu musi być więc bardzo dokładnie przemyślana. 

ZALETY


1. Dobry wyświetlacz posiadający technologię Retina. Wyświetlacze w iPhonach mają wysoką rozdzielczość i idealnie oddają jakość wyświetlanego obrazu. 

2. System operacyjny Apple iOS. System ten jest przeznaczony tyko dla firmy Apple i jej urządzeń. Charakteryzuje go szybkość działania, dodatkowo jest bardzo intuicyjny i prosty w obsłudze.

3. Apple App Store posiada ponad 9 tysięcy aplikacji do pobrania, w tym wiele darmowych. Wiele osób odstrasza fakt, że niektóre aplikacje są dodatkowo płatne, jest to jednak koszt zaledwie 1-5 euro. 

4. Urządzenia Apple są mniej narażone na ataki hakerów. Coraz częściej za pomocą naszych smartfonów logujemy się do banków, robimy przelewy, odpisujemy na maile, w których mogą znaleźć się poufne informacje, przechowujemy na nich również dużo prywatnych zdjęć i wiadomości. Warto, więc zadbać o odpowiednią ochronę naszych danych. Dodatkowo w nowszych modelach iPhonów dostęp do urządzenia może być chroniony za pomocą naszych linii papilarnych. By odblokować telefon musimy przyłożyć wcześniej wybrany i zeskanowany palec. Jest również standardowa opcja odblokowania telefonu kombinacją cyfr. 

5. Urządzenia firmy Apple posiadają dobre aparaty wyróżniające ja na tle innych smartfonów. Zdjęcia są dobrej jakości, istnieje również możliwość ich edycji.

6. Elegancki wygląd produktów Apple jest zdecydowanie jednym z ważniejszych atutów. Urządzenia posiadają metalowe i trwałe obudowy, design jest bardzo minimalistyczny. Są poręczne i dobrze leżą w dłoni. 

7. W przypadku całkowitego zniszczenia telefonu po okresie gwarancji firma Apple oferuję wymianę na fabrycznie nowy model w zamian za oddanie popsutego, koszt nowego iPhone to ok 1200zł.

WADY

1. Słaba wytrzymałość. Niestety urządzenia firmy Apple nie grzeczną wytrzymałości. Powstają zarysowania na obudowie oraz na ekranie (jeśli nie ma folii ochronnej). Na forach internauci skarżą się również na bardzo delikatny ekran, który może łatwo się zbić nawet przy lekkim upadku.

2. Mało wydajna bateria. Według opinii użytkowników iPhonów, telefon wymaga codziennego ładowania, niektórzy twierdzą, że wymagane jest nawet podładowanie w ciągu dnia (gdy korzystamy z wielu aplikacji). Przeglądając fora internetowe doczytałam się opinii, że iPhony szybko się nagrzewają, szczególnie ich tylna część.

3. Niedopracowany asystent głosowy Siri. Siri nie zna wszystkich języków, w tym również polskiego. Posługując się biegle językiem angielski także możemy mieć utrudnienia, ponieważ asystent ma problem z odmiennymi akcentami oraz nazwami własnymi.

4. Kiepski zasięg w sieci LTE i Wi-Fi szczególnie w iPhonach 5 generacji. Internauci zwracają tu uwagę, że kiepski zasięg występuje nie tylko w korzystaniu z publicznych sieci Wi-Fi, ale również podczas korzystania z domowych sieci gdzie zasięg jest silniejszy.

5. Brak możliwości dokupienia dodatkowej pamięci. W iPhonach nie ma możliwości uruchomienia dodatkowej karty pamięci. Jeśli zdecydujemy się na telefon o pojemności np. 16GB musimy liczyć się z tym, że nie będziemy mogli zwiększyć pojemności urządzenia.

6. Bardzo istotnym aspektem jest cena urządzeń firmy Apple. Przez wiele osób jest uważana za wygórowaną i nieadekwatną do jakości produktów. Wysoka cena powoduje, że urządzenia firmy Apple na polskim rynku nie są tak bardzo popularne jak na zachodzie. 


Przed podjęciem każdej ważnej decyzji związanej z kupnem nowej rzeczy, warto zrobić sobie zestawienie wszystkich zalet i wad danego produktu. W dużym stopniu może nam to pomóc w podjęciu słusznej decyzji.

You Might Also Like

8 comments

  1. Bardzo cikawy post!
    Ja posiadam Iphone'a 6 i jestem z niego mega zadowolony :)
    Planuję jeszcze sobie zakupić Makbook'a Pro/Air

    http://batmanowy-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam Iphona i Ipad-a i nie zamieniłabym ich na nic innego. Zupełnie nie zgadzam się z wadami nr. 1 i 4. App Store to jak sklep z cukierkami - same fantastyczne aplikacje i nik mnie nie przekona, że innymi telefonami można robić lepsze zdjęcia :) To oczywiście moj subiektywna opinia ale szczerze polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Ola, kolejny głos na TAK ;)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. W tym roku też zamierzam zamienić swój telefon na inny.
    Rozmyślam właśnie czy wybrać iPhona czy jednak coś innej firmy.
    Mam nadzieje, że w końcu się na coś zdecyduje i nie będę żałować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się już zdecydowałam, właśnie na iPhone. Póki co nie żałuję, a wręcz przeciwnie jestem bardzo zadowolona z wyboru, sprawuje się świetnie. Powodzenia w wyborze.
      Pozdrawiam ;)

      Usuń
    2. Jednak iphone to jest duży wydatek ponad kilka tysięcy zloty, ale gdy go rozbierzesz wart jest tylko z 800 zl... Owszem nie dawno wyszla 7 i te niższe tanieją, ale to i tak nie zejdzie do jakiś 800 zl...

      Usuń
  4. Wszystko prawie się zgadza poza jednym... OS appla to nie zaleta. To wada. Owszem jest płynny i stabilny. Ale zrazem jest to jeden z najbardziej dziurawych systemów na świecie.Wystarczy przejrzeć co roku "Ranking najbardziej dziurawego oprogramowania" tworzony miedzy innymi przez organizację Common Vulnerabilities and Exposures. Okazuje się że pierwsze miejsca, od lat jak najbardziej dziurawe oprogramowanie mają właśnie OSy appla. Ranking można podejrzeć na stronach PClab albo Netcomplex itp itd.

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja wróciłem do Androida- konkretnie do Samsunga S7 Edge. Po 8-mieisęcznej przygodzie z iPhonem 6s, który zastąpił Note 4. Wybór padł na iPhone ze względu na wymiary. Note był rewelacyjny ale nie we wszystkim mi się mieścił. Wymiarami iPhone mi pasował ale lata przyzwyczajenia do Androida zrobiły swoje... Nie odczuwałem jakiegoś lepszego działania systemu ze względu na fakt że wszystkie moje telefony na Androidzie to były flagowce z najwyższej półki. Szczerze to najbardziej w 6s rozczarował mnie aparat. Chyba nawet Note 4 focił ciut lepiej... Najbardziej jednak tęskniłem do Samoleda z Samsungów... i stąd powrót do Androida. Wyświetlacz w 6s to było dno i 3 metry mułu w porównaniu z S7, ale sam w sobie był w sumie dobry... Całe szczęście że głupich nie sieją i odsprzedałem bez problemu telefon Appla z niewielką stratą... Mam porównanie i już żadnych wątpliwości jaki będzie mój kolejny aparat... pozdrawiam wszystkich tych od jabłuszka i tych od androida...

    OdpowiedzUsuń