'KUBUS' BY LASSEN

Można go dostrzec prawie w każdym skandynawskim wnętrzu. Klasyczny i prosty, wydawać by się mogło banalny, a jednak budzi zachwyt...


Można go dostrzec prawie w każdym skandynawskim wnętrzu. Klasyczny i prosty, wydawać by się mogło banalny, a jednak budzi zachwyt. Cóż jest takiego wyjątkowego w świeczniku na metalowym stelażu.


Mogens Lassen (1901-1987) architekt, pionier duńskiego funkcjonalizmu. W roku 1930 wprowadza do wnętrz biały styl, który rozprzestrzenia się na całą Europę i podbija serca. W roku 1962 projektuje świecznik o nazwie 'Kubus' dla siebie i kilku swoich przyjaciół. Obecnie świecznik ten jest ikoną światowego wzornictwa. 

Tak precyzyjne i charakterystycznie geometryczne działo sztuki wpisało się na stałe w historię duńskiego designu. Minimalistyczny, elegancki, budzący zachwyt i chęć posiadania go na własność. Choć nie każdy zna jego nazwę i projektanta, jest on jednym z najbardziej rozpoznawalnych na świecie przedmiotem duńskiego designu.


Kontynuacją klasycznego świecznika 'Kubus' są miski 'Kubus Bowl', zaprojektowane na podstawie oryginalnych szkiców Mogensa Lassena.



Świecznik jak na figurę ze spawanego metalu jest dosyć drogi, można go kupić w sieci za ok 500zł. Taką cenę trzeba zapłacić, jeśli chce się posiadać oryginalne designerskie rzeczy z najwyższej półki.

Poszperałam trochę w internecie i znalazłam kilka tańszych odpowiedników dostępnych na polskim rynku. 


You Might Also Like

7 comments

  1. Ok - już wiem jaki będzie mój kolejny zakup do wnętrza :D
    Powiedz mi jeszcze - zdjęcia tych oryginalnych świeczników robiłaś sama ?
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre ze zdjęć pochodzą ze strony producenta, inne po prostu znalazłam w internecie na stronach promujących produkty tego typu. Niestety nie posiadam świecznika 'Kubus' więc nie miałam okazji zrobić mu zdjęć osobiście, chociaż bardzo bym chciała.
      Czasami warto zainwestować w jedną konkretną rzecz. Na dobrą sprawę wystarczy tylko taki świecznik we wnętrzu, a reszta ozdób wydaje się zbyteczna.
      Pozdrawiam ;)

      Usuń
  2. Ten duży kwadratowy najbardziej mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  3. To wszystko idealnie pasowałoby do mojego industrialnego wnętrza.
    Zapraszam na moją stronę internetową, na której dostępna jest duża oferta mebli na zamówienie

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne są takie świeczniki! Jestem nimi zachwycona!

    OdpowiedzUsuń